19 januari 2011

Svensk-träff!

Imorse var det dags igen för en morgonfika-träff med ett gäng svenskar. Förra gången träffades vi vid 8... alldeles för tidigt enligt min smak... Jag fick ju gå upp mitt i natten för att hinna fixa mej... hahaha.
Den här gången var det mera rimliga klockan nio som gällde.

Snälla Maria hämtade upp mej och vi var nästan i tid till Jenny... trots det var vi sist på plats! Otroligt! Punktlighet är inte vanligt i SA... och de som bott här ett tag brukar snabbt falla in sydafrikanernas tidsoptimist. (Vilket passar mej o Dave perfekt, eftersom vi alltid är sena! Alltid! Och här är det helt accepterat att komma typ 20 min för sent.) Men idag var otroligt nog alla i tid! =)

Nya för den här gången var (andra) Maria´s föräldrar som är här på besök, plus en annan kvinna som jag tyvärr inte minns namnet på. Trevlig var hon i alla fall! Det bjöds på mumsigt fika... men jag var duktig och hade med mej lchf-muffins, som jag höll mej till. *klappar mej själv på axeln* Var verkligen härligt att sitta och fika på Jennys fina balkong med havsutsikt... det var himla varmt idag, men på balkongen fläktade det skönt! =)
Fr. vänster; (andra) Marias pappa, mamma och Maria.S
Fr. vänster; kvinnan jag ej minns namnet på, Jenny och (andra) Maria

När jag kom hem var det stekande hett, så jag och Dave la oss i poolen nån timme. Härligt!! Nu har vi ett restaurangbesök ikväll att se fram emot, med Jossan och Pascal. Blir en restaurang som vi inte varit på, tidigare men som Jossan o Pascal rekommenderar Ska bli kul att testa ett nytt ställe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!