15 januari 2011

Nackdelar med att bo här.

En av de största nackdelarna med att bo i Sydafrika är att elektronik är rätt mycket dyrare här än vad det är i Sverige. Ibland väldigt mycket dyrare... Det är surt!
Jag kom nämligen på idag att jag nog ska köpa mej en ny kompaktkamera... en försenad 30-årspresent, kan man säga. Jag har faktiskt hittills bara köpt mej en present för de pengar jag fick när jag fyllde...

I alla fall så hittade jag två kameror som jag gillade idag... och båda med ett mycket överkomligt pris. Tyckte jag då...
Tyvärr så kunde jag inte låta bli att kolla vad de kostar i Sverige... vilket såklart var avsevärt mycket billigare. Så nu känns priset här som värsta ockerpriset... hänger ni med?
Men eftersom vi i dagsläget inte har några planer på att åka till Sverige inom ett rimligt tidsperspektiv, så kanske det är lika bra att bara köpa kameran här, och se det från den positiva sidan; vi slipper ju snö i alla fall. Det gör ju att det faktiskt är värt att betala lite extra för elektronik... =)

2 kommentarer:

  1. Eller så får du beställa den från internet och be dina föräldrar skicka ner den. Men det kanske kostar för mycket?!

    SvaraRadera
  2. Tanken slog mej... men portot blir ganska dyrt, plus att man måste ju ha försäkring på paketet då. Och man kan ju även åka på tull om man har otur... så då blir det dyrare än vad det är här till slut.. =)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!