30 januari 2011

Lördag på landet

Sockerfält så långt ögat kan nå... landsbygden i Sydafrika är väldigt fint!

Idag bestämde vi oss för att åka ut på landet... Vårt första år i Durban åkte vi nämligen runt väldigt mycket, det är ju så man hittar alla roliga och annorlunda platser... men sen har det liksom inte riktigt blivit av. Men idag blev det av!

Vi köpte med oss lite picnic och drog iväg. Efter att ha följt skyltar som verkade intressanta hamnade vi i ett naturreservat, med bl.a en jättemysig damm. (Men innan det körde vi igenom en liten "kåkstad" och var nära att vända om...). Det fanns bl.a zebror, bufflar och noshörningar där... men vi såg bara till zebrorna. Som jag tyckte verkade nästan tama, och jag var himla sugen på att testa klappa den ena... men jag lät bli.

Hur söta är inte den här zebran och fölet!? Visst ser de klapp-vänliga ut??


Dammen från "baksidan"

Dammfördämningen var riktigt fint byggd... som en borg eller nått...


Utsikt!

Vi passerade en gammal nedlagd; "Chemical Mixing house"... alla skräckfilmer jag någonsin sett blixtrade förbi i mitt huvud...

Mysig utsikt över dammen


Väl tillbaka i Durban så svängde vi in på crossbanan, och till Dave´s stora glädje var det en pågående tävling där! Och jag måste erkänna att när jag stod där med damm i håret, crossljud i öronen och avgaser i halsen, så tro det eller ej; jag drabbades av svår nostalgi! Jag är faktiskt villig att budgetera om så att Dave kan börja åka cross igen... vi båda längtar sjukt mycket tillbaka till cross-livet och hela "SM-cirkusen". Det var tider det... *drömmer mej bort*.

Om två veckor går första "Nationals" här i Durban, så då kommer vi garanterat sitta bänkade vid crossbanan från morgon till kväll. Vilket lycka! (Och nä, jag är inte ironisk) =)

3 kommentarer:

  1. Åh vad mysigt! var är det någonstans? Pascal och jag åkte till Midlands i fredags! så himla fint! kram

    SvaraRadera
  2. Well... jag vet inte riktigt vart det var... jag körde inte och vi svängde av på mindre och mindre vägar hela tiden. Hahaha... men några mil utanför Durban... kan kolla med David. =) kul med Midlands! Gjorde ni nått speciellt? kram!

    SvaraRadera
  3. Super mysigt, såååå himla fin natur..
    KRAM

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!