04 januari 2011

LCHF-kost

Hittills har jag lyckats väldigt bra med att äta enligt lchf... även i lördags och söndags. Annars är helgerna min svaga punkt! Det är lätt att man "unnar sig" någon godisbit/chips/lite vin då det är helg... Men jag vet även att mitt godis-sug brukar inte kicka in förren efter ungefär en vecka in i lchf-ätandet, så vi får se hur trevlig jag blir om typ en vecka... hahaha. Jag skulle inte vilja vara i Dave´s sits. ;)

Men jag fuskar med att faktiskt gå emot lchf, och äta frukt. Jag vet att det är fruktsocker, som inte är bra vid en viktnedgång, men jag bryr mej inte. Jag älskar frukt! Och jag inbillar mej att min kropp desperat behöver de vitaminer som kommer med frukten. =)

1 kommentar:

  1. Lycka till med LCHF!! Jag har också lovat mig själv att äta nyttigare och motionera mera under 2011.. Och nu är semestern över, så nu finns inga ursäkter mer.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!