02 januari 2011

2011 är här!

Våran start på 2011 har varit lugn som tusan... Vi har mest slappat, tränat och solat. Dave har pluggat lite, men vi har mest umgåtts och slappat. =)

Mitt nyårslöfte för i år är som vanligt (ihop med hälften av världen, typ) att komma i form och bli mer hälsosam! =) Önska mej lycka till!

Jag går ut hårt med viktminskningen och börjar året med en vit månad. Inget alkohol under januari för min del. Låter inte så svårt, men får jag påminna om att jag bor i Sydafrika, där gott vin är billigare än mjölk, finns lättillgängligt i mataffären och passar rysligt bra ihop med sånt man grillar... och vi grillar varje helg.
Alltså svårare än vad det låter. Men jag tror det kommer gå smärtfritt!
(Lite läskigt är att jag kan inte komma ihåg att jag varit utan alkohol en hel månad i sträck sen innan jag var 18 år... Men det är väl normalt, eller hur??)

Jag har även återupptagit min LCHF-livsstil, så idag ska jag åka och handla fet och proteinrik mat... Härligt! Jag har även köpt en ny våg... och mycket riktigt, precis som svärmor påpekade, så visade den gamla några kilon för lite. Inte kul... men bra motivation! Det gäller att se allt positivt har jag hört. =)

Idag har det varit stekande varmt, så jag passade på att tvätta en massa maskiner tvätt... eftersom det är sjukligt fuktigt i Durban så gäller det att tvätta när det är soligt, och helst även lite blåsigt... annars torkar kläderna aldrig. -Det första jag skulle köpa om jag köpte hus här var en torktumlare!
I alla fall; nu ska tvätten plockas ner och sen iväg och handla nyttig mat! =)

1 kommentar:

  1. Önskar en god fortsättning på det nya året! Man försöker ju jämt med såna där löften, men det är inte alltid så lätt. I Marocko var det däremot relativt lätt med en vit vecka eftersom det var så himla knepigt att få tag på öl eller vin... Här i Budapest är det svårare... ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!