24 januari 2011

Måndag igen...

.... fast det gör såklart inget eftersom jag har "fredag hela veckan"... varje vecka... år ut och år in. Typ. Det är skönt att inte jobba... riktigt skönt.
Lite kul att folk lite då och då undrar om jag inte lessnar på att vara "ledig"... men jag tror inte att nån av dem som frågar har varit i min sits. Faktiskt.
Just ja, de människorna som frågar är alltid folk från Sverige... ingen i Sydafrika har någonsin frågat mej vad jag gör hela dagarna eller om jag inte saknar att jobba. De vet bättre, helt enkelt. =)

Men idag har jag faktiskt jobbat en stund... Jag klippte Pascal. =)
Måste säga att det faktiskt finns stunder då jag saknar frisör-jobbet lite. Väldigt lite alltså... och väldigt sällan. Eller okej, jag saknar det inte... men det är ett kul jobb! Speciellt nu när jag bara klipper vänner... det är kul! =)

Nä, nu ska jag kolla på "Grey´s"...

4 kommentarer:

  1. Håller ju inte riktigt med dig där, men alla är vu ju olika. Som tur är! Jag är inte överförtjust över att inte jobba. Jag saknar verkligen något "vettigt" att göra. Hemmafru är ju inte riktigt min grej. Får se om jag vänjer mig!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men du har ju friheten att välja! Bara att söka jobb eller hitta på nått du kan jobba med via internet, om du inte trivs att vara hemma. =)
    Tror det är lite olika i olika generationer. 80-talisterna tror jag gärna är hemmafruar. =)
    Ska bli spännande att se om du fortsätter vara hemmafru, eller vad du hittar på för spännande! =)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att du hittat din grej och vet hur du vill leva ditt liv! Jag tycker att vi ibland kan vara lite väl dömmande mot andras livsval. jag tycker att huvudsaken är att man följer sitt hjärta!

    sen måste jag dock vara tråkig och klämma in att när inkomsterna är olika så måste man se till att vara "lite smart" så att man inte stor med hela ekonomiska risken ;-).

    KRAM

    Ps, tack för glasstipset!

    SvaraRadera
  4. Sara; jamen visst har du helt rätt i att man måste se till att även om kanske bara ena jobbar så ska båda spara till pension osv.

    Samtidigt har jag svårt att planera för en eventuell skilsmässa... jag kan nog inte leva så. Men jag vet att vad som än händer så löser allt sig till slut. =)
    Kram!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!