06 januari 2011

Dag #27 Min favoritplats

Jag har ingen direkt "absoluta favoritplats på jorden"... Men jag längtar ofta tillbaka till stranden i Gambia, dit Dave och jag var på semester för några år sen. Den var helt fantastisk!!

Sen har jag ett gott öga till min lilla "hemstad"... eller snarare mindre samhälle... Där känner man de flesta, folk hejjar i matbutiken och när man möter varann när man är ute och går. Det är tryggt, avslappnat och folk är jordnära. I princip halva min släkt bor där och jag har miljontals minnen från olika platser däromkring. Jag skulle inte vilja bo där, men när vi är där så känner jag mej avslappnad och extra bekymmerslös... Kanske för att vi bara är där typ nån vecka per år, och då har vi "semester"... men ändå. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!