12 januari 2011

Duktiga jag!

Att äta lchf (low carb high fat) går hittills riktigt bra! 11 dagar in i "dieten" och ännu har jag inte drabbats av något sötsug, bröd-cravings eller drastiska humörsvängningar. Yeay! Tror Dave är minst lika glad över det som jag är... han tycker att jag kan ha ostabilt humör även i vanliga fall, så han hade nog inte uppskattat ett sockerberoende-humör...! ;)

Träningen går oxå strålande, och jag tänker vara så osvensk så jag erkänner att jag är ruskigt nöjd med mej själv! =) Kilona dalar sakta men säkert, och jag hoppas jag inte lessnar på ägg och grädde... I en lchf-diet blir det nämligen mycket ägg och grädde...

4 kommentarer:

  1. Vad duktig du är Lindah!
    Heja dig! :D

    SvaraRadera
  2. hej!
    hittade din blogg när jag googlade runt lite, och tänkte att du kanske kan svara eller peka mig i rätt riktning gällande visum.
    vi planerar att flytta till sydafrika om ett par år, och
    min sambo (förmodligen fru vid tillfället av flytt...) planerar att studera en postgraduate, och jag tänker, köpa eller deläga ett existerande företag, starta eget företag alternativt bli anställd. har bott flera år i australien och är för väl insatt i problematiken med visum, använde juristhjälp där och kommer förmodligen hamna i samma situation med sydafrika. har du någon bra kontakt för det? eller på ambassad, konsulat, handelskammare eller liknande som man kan bolla lite med? tacksam för dina svar!

    fortsatt lycka till med LCHF, har mer eller mindre kört det 1 år, och mår bättre än nånsin, fuskar på helgerna dock... men viktigast är de första 2 veckorna, sen kan man smyga in lite gött ibland.. hej!

    må gott /daniel

    SvaraRadera
  3. Daniel; Kul att Sydafrika lockar! Vi har använt oss av en tjej som jobbar för min sambo´s skola, och hjälper till vid förlängning av visum-ansökningar.
    Första visumet får man från sydafrikanska ambassaden i Sthlm, av en tjej som heter Ladybird. Hon kan säkert svara på många av era frågor oxå.
    Kan ju säga att det underlättar om man är gift (vilket vi inte är) i alla visumfrågor.

    Kan även tänka mej att svenska ambassaden i Pretoria kan hjälpa er mycket. Maila dem och se!
    Det enda jag nyss fått höra var att man måste betala 2 mille för att få starta företag i SA om man inte är medborgare här...

    Du kan oxå kontakta Minna som oxå bloggar, och som bor i Kapstaden. Hon har mera koll på arbetsvisum o sånna regler.
    www.minna-sydafrika.blogspot.com
    Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Tack Sabina! Vad snäll du är! =)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!