18 januari 2011

LCHF-glass


Jag inser att kameran på min mobil är ruggigt dålig... men, men... här kommer i alla fall en bild (om än en dålig sådan) på den lchf-glass jag gjorde igår. Jag gjorde en med bärsmak och en med riven choklad i. Den med bär smakade lite för mycket yoghurt, tyckte jag. Men den andra var väldigt god! =)
Receptet kommer här för er som vill testa;
2 dl grädde
2 äggulor
vaniljsocker/essens
smaksätt med tex. bär el. mörk choklad
* Vispa grädden... inte för hårt.
* Blanda ner äggulorna och sen vaniljsmak och ev. bär.
* Ställ i frysen några timmar. Rör om den då och då.
Så enkelt, men så gott! Och inget socker heller! =)

1 kommentar:

  1. Låter som du är duktig med dieten. I fredags lärde mig Claire baka fudge, inte direkt bantarkäk men åh så god!

    Man får gratulera förstår jag! Ingen idé att hetsa upp sig, vi räknar inte längre, kom ihåg det, vi är fortfarande 25!

    Vänligen/ Jennie

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!