06 januari 2011

Regntider

Vet inte vad som hänt med vädret... men det känns som att så fort jag påstår att "sommaren är här", så börjar det regna, och det slutar aldrig.

Det började i tisdags med regn hela dagen, som fortsatte hela natten och en bra bit in på onsdagen. Sen blev det plötsligt riktigt bra väder, och allt torkade upp på nolltid och man kunde aldrig ana att det kommit en mindre ocean av vatten nån timme tidigare. Men jag "ropade hej" för tidigt... igår kväll började det vräka ner igen, och det regnade konstant hela natten... så pass mycket att jag hade svårt att sova pga av ljudet. :/

Tyvärr ingen åska dock... brorsan har just instruerat mej i vilken inställning jag ska ha på kameran för att ta bra kort på blixtar, så nu väntar jag med spänning på ett blixtoväder..!

Just nu är det uppehåll i regnandet (kan man skriva så?? "regnandet"? Det ser konstigt ut...)... men jag förväntar mej mer regn till kvällen... det har min personliga meterolog (läs; Dave) sagt att det ska bli.

Jag är trött på regn... jag vill ha sol!! :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!