27 januari 2011

Promenaden...

... var inte min bästa idé idag.
Det var som sagt 30 grader i skuggan... och eftersom vi bor i en dal, så innebär det; 1) att det inte blåser förrens man kommer upp på toppen av kullen. 2) att det blev uppförsbacke de första 25 minutrarna av min promenad.
Vilket gav ett resultat av att jag var genomsvettig och tok-trött i benen redan efter halva tiden..!
Med facit i hand så kanske jag inte skulle ha tränat innan jag drog iväg... man lär så länge man lever. =)
Plus att jag orkade inte släpa en vattenflaska med mej, så jag hällde i mej en halvliter vatten innan jag lämnade huset. Det visade sig att det är svårt att förebygga törst...

Men förutom det så var det en skön promenad, med en massa glada människor som jag mötte under vägen... alla hejjade, ingen var vit... de undrade nog vad jag sysslade med som gick någonstans! Vita går inte så ofta här... förutom i sina villa-kvarter såklart. Jag gick nästan ända fram till Daves skola. Hans skola ligger inte ens i samma område som vi bor i... så det är en bit.
Tog mej ganska precis 60 min. När jag nästan var framme vid skolan/flygplatsen, så mötte Dave mej med bilen, på väg hem.
En lagom runda... och skönt att slippa gå hela vägen tillbaka! Man kanske ska göra det till en vecko-vana? =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!