11 januari 2011

Jag, ett pilot-ämne?

Idag har jag genomlidigt en briefing-lektion av Dave. Han håller på att utbilda sig till flyginstruktör nu oxå (ambitiös som få... jag vet!). Så för att kolla om han förklarade bra, så testar han på mej... Kan han få mej att fatta, så kan han lära vem som helst, typ.

Jag insåg ganska snabbt att jag har grymma koncentrations-svårigheter, och Dave har bättre tålamod än jag trott. =)

Men en lektion senare och jag kan stolt säga att jag har lärt mej om; "Pressure distribution and airflow around an aerofoil" (kortfattat; varför ett flygplan kan lyfta... typ.). Trots mitt bristande (okej, obefintliga) intresse, och uppenbara problem med att hålla mej fokuserad så kan jag nu en hel massa om lufttryck och annat som jag inte hade något som helst behov av att kunna. ;)

Ser med spänning fram emot nästa lektion... *ironisk*... Innan vintern (vår vinter, svenska sommaren) har kommit lär jag vara en fullfjädrad pilot... i teorin åtminstone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!