14 januari 2011

-2 kg

14 dagar in i dieten och jag har tappat 2 kg. Känns bra! Låter kanske inte så mycket... men tänk att det är två mjölkpaket (fyllda med fett!), så förstår ni att det faktiskt är en ganska märkbar skillnad för mej. =)

Jag har fått frågor igen på vad man äter när man äter lchf. Och det är typ allt utom kolhydrater. Värst är bröd, pasta, ris, socker och mjöl. Synd, för jag gillar bröd! Men det funkar jättebra.... hittills, dårå. =)
Som regel äter jag inget med mer än 5 g kolhydrater/100g. Men visst slinker det ibland ner typ yoghurt med 6 g/100 g. Inte så farligt, tycker jag själv.
Tror att det är lättare att hålla en lchf-diet i Sverige, där det finns mer utbud i affärerna (bl.a mjukt bröd som är lchf!)... här är det knepigare. Men letar man lite, så hittar man på det mesta man är ute efter.

Dessutom petar jag i extra protein-pulver i det mesta jag äter. Jag dricker ingen alkohol alls den första månaden, och har inga "unnar-mej"-dagar. Det kommer senare...
Jag tränar oxå minst 3 dagar/vecka. Men de första 2 veckorna har det blivit 5 dagar/vecka. Det gäller att passa på att träna medan man är extra taggad. =)
Uppdatering kommer komma regelbundet om hur det går!

1 kommentar:

  1. Oj va duktigt du är och redan två kilo!! Måste kännas bra och tagga dig lite extra nu! :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!