26 maj 2010

Skillnader mellan Sydafrika och Sverige, del 1.

En stor skillnad, som jag faktiskt uppskattar barnsligt mycket, är att när man varit och handlat i en matbutik, och ska packa upp varorna på kassabandet, så gäller det att bygga varuberg! Japp, du läste rätt.

Ju mer varor på så liten yta av bandet som möjligt är vad som gäller. Glöm att vända streckkoden rätt, lägga allt på rad och en sak i taget. Nix, vräka upp allt på en och samma yta... det är matshopping i Sydafrika! =) Och latmasken i mej tycker att det är skönt att slippa vända och vrida på grejerna för att streckkoden ska hamna åt rätt håll. Jag kastar upp allt huller om buller, och sen kan jag i lugn och ro stå och läsa en tidning medans tjejen i kassan letar efter streckkoderna.... =)

Skulle man mot förmodan försöka vara lite sjysst och lägger sakerna en och en, på rad, så kan jag lova att den bakom kommer stöna högt, ge mej ett irriterat ögonkast och byta kö! Och kassapersonalen kommer tro att det är nått fel på mej!

/Lindah

2 kommentarer:

  1. Ja, det är underbart att slippa packa sina påsar själv, men blir du inte irriterad ibland över att det tar så lång tid?

    SvaraRadera
  2. Hahaha... ibland när jag har bråttom hjälper jag till lite, annars brukar jag stå och bläddra i en tidning under tiden. =) Ingen stress i Afrika. =)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!