26 maj 2010

Hemlängtan?

Sitter just nu och skannar av alla sidor för utlandssvenskar... så som http://www.icasvenskmat.se/ och http://www.butik-hemlangtan.se/
Hjälp, vad med god mat, bra tidningar, gott godis och härliga kakor som finns i Svedala...! Man glömmer så fort... Men jäklar vad sugen jag är på dumle-kolor, jordgubbssnören, salmiakbalkar, violtabletter och polly-godisar!!

Jag vet att jag är fruktansvärt bortskämd, som har en hel låda full med svenska grejer... men när folk ska komma hit och hälsa på och de frågar vad man saknar, så blir det såklart ens absoluta favoriter man uppger.
Jag som äääälskar svenskt godis önskar oftast lösviktsgodis, gott och blandat och bilar. Dave önskar dill & gräslöks-chips, ostbågar och rostad lök. =) Gemensamma önskemål blir dipp-pulver, bea-sås, frukt-thé och olika svenska bröd (typ tunnbröd och polarbröd).

Sen kan det inte hjälpas att jag även önskar att jag hade sagt singoalla-kakor, arraksbollar, delicatobollar, bridge blandning, marianne, läkerol... ja, ni förstår vart jag vill komma..? Man kanske skulle ta och skicka mamsen till Ica för att inhandla lite sånt som inte är absoluta favoriter, men som kommer strax därefter??

Och som jag för tillfället inte kan sluta tänka på...
Allt detta hade mamma o pappa med sig i april till oss... jag sa ju att jag är bortskämd! =)

/Lindah

2 kommentarer:

  1. Men visst längtar man. Samtidigt kan jag känna att alla gånger som vi haft besök från Sverige att det är ganska gött att ha något att längta efter och inte bara njuta av det som besökarna haft med sig. Fast det är klart at vi har haft ganska många besök pga Miriams kollegor som kommit på besök...

    SvaraRadera
  2. Visst är det lite härligt att sakna och längta också... men ibland är det irriterande när man inte hittar det man behöver i matbutikerna, eller är suuupersugen på nått speciellt... Som typ blodpudding. Mmmm. =)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!