30 maj 2010

LCHF fortsätter

Jag har ju ätit ganska så enligt lchf (Low Carb High Fat) ett bra tag nu. Och det känns verkligen att kroppen mår bättre av att skippa kolhydrater i största möjliga mån... Igår hade jag "fridag" (som alla lördagar), och brukar då äta kolhydrater... men jag ska nog även försöka dra ner de dagarna oxå. Jag mår inte alls bra idag... Och nä, det har inte med vinet att göra. =)

Tror jag ska ta en joggingtur, trots att jag har vilodag idag... kanske kan det få mej att känna mej lite bättre. Magen känns helt tung och full...
Eller om jag kan få med mej Dave på en långpromenad, kanske. Det är strålande sol och 24 grader i skuggan.... vilket inte alls är så skönt som det låter. Vi sitter med långärmat och längtar tillbaka till dagarna med 34 grader i skuggan och hög luftfuktighet... =)
Men, men... man kan inte få allt. Även om jag gör mitt bästa för att försöka. ;)

/Lindah

1 kommentar:

  1. Berätta mera! Vad äter du egentligen och vad äter du INTE? Har alltid trott att jag aldrig skulle klara av en sådan diet eftersom jag ÄLSKAR pasta. Jag kan leva på pasta. Äter hellre pastan och lämnar köttet :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!