21 maj 2010

Fredag igen!

Soligt och fint i Durban idag igen, som vanligt... 26 grader i skuggan, och vintern är typ här. Lite lustigt att kolla på folks bloggar (från Sverige) och läsa att det är 25 grader och folk solar, slänger av sig kläderna och tycker att det är såååå varmt. Jag överväger att ta på mej jeans när jag ska åka och handla, och för någon dag sen låg jag och läste i solen... fullt påklädd..! =)
Hahaha... snacka om olika världar!

Men faktum är att jag faktiskt drog på mej en klänning idag, istället för jeans... Få se om jag kommer vara den enda i affären med klänning idag..?
För övrigt så har butikerna här börjat hänga fram dunjackor, halsdukar , mössor och vantar... Men där går faktiskt gränsen..! Vem tusan drar på sig en halsduk i Sydafrika??? (i Durban??)
Kallaste förra vintern var 16 grader, tror jag... Det pallar jag utan mössa och vantar... Åtminstone i år... kanske har man blivit ännu vekare till nästa vinter... man vet aldrig. =)

Har just färgat håret (bilder kommer i morrn), och ska strax iväg och handla helg-mys-mat... =)
Trevlig helg till er alla!!

/Lindah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!