02 maj 2010

Durban International Airport


I fredags kväll blev det mycket riktigt en tur till flygplatsen i Durban, för att kolla sista landningen där. ("Durban International Airport" stängdes, och den nybyggda "King Shaka Airport" öppnades på lördag morgon)

Det var mer folk där än jag trott, men mindre än vad det egentligen borde ha varit... är ni med i tankesättet? =)

Det var även ganska mycket media... och de ville intervjua och filma oss... skulle inte tro det! Jag har ingen som helst önskan att göra bort mej på lokal-tv... inte ens i Durban där jag inte känner så många...

Flygplatsen var rätt öde... och alla butiker osv var stängda och ur plockade. När sista planet (flight SA 585 från Johannesburg) landade, så hade brandbilar ställt upp och satte igång sirenerna och sprutade vatten över planet... nått kul måste de ju hitta på. =) Kändes faktiskt lite sorgligt... det här var ju flygplatsen som vi landade på när vi kom till Durban första gången... Och nu stängs den. =( Men tydligen ska nya flygplatsen vara jättefin... vi ska dit nånting framöver för att kolla in den, och se om det stämmer.

Lite bilder från i fredags. (Jag hade min gamla kompaktkamera... därav kvalitén på bilderna...)

See ya!/Lindah

Vad är läskigare än en öde flygplats...? -Inget!

Butiker höll på att plockas ner...

Flight SA 585 från Jo´burg var det sista passagerar planet att landa här.

All personal och media och sånt stod och mötte upp planet....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!