07 maj 2010

Osams...

Idag har jag städat... som alla fredagar... och vi har även hunnit med att bli osams med Anka (våran hyresvärdinna).
Hennes man parkerar bakom våran bil, och igår kväll körde han in i våran bil... Jag hade råkat parkerat ganska långt bak, och för att han skulle få igen garageporten, så ställde han sig så nära våran bil att han körde in i den!
Dumt att be oss flytta våran bil lite...
Jag upptäckte det igår natt när jag var och letade efter Pixie... Hans bil stod ihop med våran, så jag förstod att det skulle bli märken efter hans registreringskylt på vår bil...

Men i a.f; idag träffade vi på Anka, och vi berättade att det blivit skador på våran stötfångare (den är lackad... ingen sån svart..), och att det var Mladen som kört in i den. Istället för att hon ber om ursäkt och beter sig allmänt normalt, så säger hon "-Det får ni prata med Mladen om, jag har inget med det att göra".
"-Ok", säger Dave. "Kan du berätta det för honom när han kommer hem, så kan han komma över till oss?"
Och då svarar kärringen: "-Nä, det tänker jag inte göra. Du får säga det själv!".
Och sen dess har hon varit skitsur!

Helt seriöst!
Vad är det för fel på människan!?!
Ni som har träffat Mr och Mrs Hyresvärd live, förstår exakt hur irriterade vi är... Och att detta är knappast slutet från deras sida... forsättning lär komma.

See ya!/Lindah

2 kommentarer:

  1. Fy vilken otrevlig och smart människa...

    Jag har också varit flitig och städat idag...
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Åh vad kul att hitta en ny blogg. Kul att se hur du har det :-. Nu ska jag lusläsa hela bloggen.

    Ha en härlig helg Ann

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!