18 maj 2010

Idag...

.... har det varit strålande väder i Durban!
Såg på vädret igår, att Durban och Pietermaritzburg (7 mil från oss) är varmast i landet nu, och så kommer det säkerligen fortsätta vara vintern igenom. Härligt att vi bor just här!
Jag tror allvarligt talat att jag inte hade trivts lika bra här i Sydafrika om vi hade bott i tex Johannesburg, Pretoria eller Kapstaden. De har för kalla vintrar!

Idag har Pixie och jag legat i solen och läst (eller ok; jag har läst... Pixie har sovit). Jag håller på att läser "Sjöjungfrun" av Camilla Läckberg... Sååååå bra den är! Har ni inte läst den, så är det en perfekt strandbok till i sommar!

Funderar på om jag ska läsa ut den ikväll, eller i solen imorrn... Vi får se.

4 kommentarer:

  1. Jag älskar också Durban! Jag var där för nästan exakt 4 år sedan nu. Då började vi i Johannesburg, åkte vidare med bil till Newcastle där vi stannade ett tag, sen upp till Hluhluwe där vi upptäckte all klassisk afrikansk vildmark och djur etc, sen vidare ner till Durban. Wow. Vi bodde percis vid stranden med utsikt mot vattnet. Helt fantastiskt vackert och maten var gudomlig. Gillade även shoppingmallsen, enorma och mycket surf/skate butiker. Kännes mer som att man var i Australien än sydafrika. Sån stor skillnad från resten lixom. Vill verkligen åka tillbaka. Är något avis på dig!

    /Bells

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är Durban helt fantastiskt fint! Och all shopping mall´s är otroliga! Jag som aldrig har varit i Australien, tycker att staden påminner om Los Angeles. =)
    kUl att du varit här... många svenskar verkar hamna mer i Kapstaden området. =)

    Hluhluwe_Imfolozi är ett av våra favvo ställen!! Vi åker dit så ofta vi kan... vi älskar safari! =)

    SvaraRadera
  3. Jag älskar alla Camilla Läckbergs böcker! Hon är verkligen en super duktig författare =) Marie Ljungstedt är en annan som jag kan tipsa om (hon skriver om Gotland) Hoppas allt är väl med dig?
    Kram, Kram
    linjez.blogg.se

    SvaraRadera
  4. Jag har läst några av Marie Ljungstedt oxå,,,, jättebra!! =)
    Allt är kanon med oss!
    Kram!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!