18 maj 2010

Hemska hyresvärd!

Usch... jag tål inte våran hyresvärd! Jag står inte ens ut med att höra hennes gnälliga röst längre... Kanske vi borde ta och leta nytt boende trots allt..?
Hon har liksom inga gränser, och ingen känsla vad som är ok eller inte.

I söndags hade vi ju visning här... den nästa sista, enligt vad vi blivit informerad om. (och sagt att vi går med på.)
Igår kom kärringen (ja, hon ÄR faktiskt en riktigt kärring!) dragandes med en ny mäklare efter sig... Och frågade om de fick komma in och kolla i vårat hus. Utan minsta förvarning eller någonting.
Vi blev rätt irriterade, och mäklaren märkte det. Så han sa att han inte behövde komma in, han såg det han behövde utefrån.

Idag kommer hon släpandes med mäklaren PLUS en spekulant... och frågar om de får komma in och kolla. Wtf!! Skulle inte tro det!!
Hon har inte frågat med ett enda ord om det är okej att hon visar vårat hus för spekulanter utöver visningsdagarna. Och hon har heller inte tackat oss för att vi ställer upp på alla deras visningar. Dessutom har hon gjort såhär typ 8 gånger tidigare... och sagt att det är "sista gången det ska hända"...
Så vad gjorde jag?
Jag ljög. =)
Och det är jag väldigt nöjd med. Jag sa att nix, de fick inte komma in för Dave var sjuk.

Tror ni kärringen såg chockad ut eller vad?? Hehe =)
Och imorrn är det jag som pratar med henne och förklarar att det inte är ok att komma och knacka på våran dörr närsomhelst, utan förvarning, och tro att vi ska släppa in folk i vårat hem.
Nä, nån måtta för det vara, som det heter!

1 kommentar:

  1. Hej Lindah,
    Oj vad jag känner igen mig i dina inlägg om hemsk hyresvärd..råkade själv ut för en på mitt senaste ställe i S.A
    Jag har försökt hitta en email adress till dig men lyckas inte. Skulle vilja be dig om en tjänst så har du lust att skicka din adress el kontakta mig på info@sydafrikaexperten.se?
    Kram
    Minna

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!