30 juni 2010

Turister!

Idag när jag var och shoppade så hör jag plötsligt svenska pratas!
Det är ganska så ovanligt här i Durban, måste jag säga. Det var två medelålders kvinnor och en i typ min ålder... kanske lite yngre. (Jag inbillar mej att jag är 19 år, så jag börjar få svårt att se åldern på folk mellan 18-30 år...hahaha!)

Jag funderade på att börja prata med dem... men det var så uppenbart att de var turister så jag skippade det. Jag nöjde mej med att hänga efter dem i butiken en stund och tjuvlyssna. =)

Hur jag vet att de var turister?
Well... idag hade jag jeans och en t-shirt... det var sol och 24 grader i skuggan. Jag såg rätt mycket folk med jacka på sig, och det här svenska gänget gled runt i flipflop, korta shorts och linne. = Klockrena turister! =)

Dessutom pratade de rätt högt... typiskt turister. De tror att ingen förstår vad de säger. =) Och de tjatade om hur billiga kläderna var!
I vilket fall som helst var det kul att höra lite svenska!

/Lindah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!