29 juni 2010

Blogg-torka...

Känner mej sådär lagom omotiverad till att blogga. Jag kanske börjar lessna på att skriva om mej själv hela tiden..? =) Blir i alla fall segt med inlägg, känner jag...

I a.f; igår kickstartade jag LCHF igen!

Har blivit en hel del socker, kolhydrater och onyttigheter de senaste två veckorna. Dave fyllde ju år, och sen midsommar. Jag har tyvärr inte riktigt klurat ut hur/vad jag ska äta på "högtider" för att inte sakna kolhydrater. Resultatet blir att jag äter det jag känner för... Trots att jag mår sämre utav att äta kolhydrater, så kan jag liksom inte låta bli när jag väl börjar. Det kanske är som de säger; att kolhydrater blir som en drog för kroppen..??

Det positiva är att jag inte har gått upp i vikt... det negativa är att jag heller inte har gått ner nått! Men som sagt; nu är det nya, friska tag. =) Jag har rotat runt på nätet efter nya lchf-recept... och har blivit helt fast på grön sparris... jag äääälskar det! Och har även börjat knapra selleri... en rätt misslyckad smak, om ni frågar mej. Ser ut som bebis-rabarber, samma konsistens som rabarber... men när man förväntar sig den härligt sura smaken... så nada! :/

Men, men... träningen går bra, skippa kolhydraterna går bra... så nu väntar jag med spänning på att de fasta låren och rutorna på magen ska infinna sig! =)

/Lindah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!