21 juni 2010

Avundsjuka människor!

Igår fick jag en "lustig" (läs; taskig) kommentar på mitt inlägg. Givetvis anonymt. Vågar personen inte stå för sin kommentar?

Jag ser på väldigt många bloggar, både privatpersoners bloggar och kändisars, att det är väldigt vanligt med kommentarer som är elaka, missunsamma, avundsjuka och bittra. Dessa kommentarer är alltid anonyma! Fegt!! Jag får väldig sällan sånna kommentarer, men det händer.

Igår var det nått om att "hur kan du vara stolt över att du inte jobbar? Sånna som du borde utrotas..." (Och en hel del annat som jag inte ens la på minnet).

For the record; jag är inte stolt över att jag inte jobbar, det är inget jag tänker på överhuvudtaget. Därimot är jag stolt över en hel del annat. Som tex; Jag är stolt över att jag utvecklas som person varje dag, utan ett jobb att gå till! Jag är stolt över att jag är stark nog att låta min sambo stå i fokus och få en möjlighet att få sitt drömjobb, medans jag gör "ingenting"! Jag är stolt över att jag kan glädjas åt mina vänners framgångar! Mest av allt är jag stolt över att Dave och jag vågar följa våra drömmar!

Du som lämnade kommentaren igår; vågar du följa dina drömmar? Jag tror inte det. Så alla ni som vet med er att ni lämnar den här typen av kommentarer på folks bloggar; sluta vara så avundsjuka, bittra och pinsamma och ta tag i era egna liv istället! För er egen skull (jag bryr mej inte) ingen gillar en sur, bitter person...

/Lindah

6 kommentarer:

  1. Du har helt rätt vännen! Troligtvis var det en oklok person som inte känner dig och inte vet vad du och Dave har gett upp för att vara där ni är idag, ni tog en chansning och lyckades. Du förtjänar allt gott och gör helt rätt i att ignorera sådanna kommentarer. Problemet ligger hos den som skrev, och inte hos nån annan.
    Ta hand om dig :)
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. I hear ya sisssstah!
    Kärlek till dig missen!

    SvaraRadera
  3. Jag har haft turen att slippa sådana knäppgökar. Än så länge! Han/hon har helt klart inte läst hela bloggen eller informationen om dig. Tråkigt! Men tur att man kan granska kommentarerna först.
    Fortsätt som du gör!
    Kram

    SvaraRadera
  4. ja, usch va sånt gör mig förbannad..svensk jäkla avundsjuka. Får oxå såna kommentarer titt som tätt och precis som för dig är de alltid Anonyma...fegt värre!
    Jag tycker du kan vara stolt över det du och Dave gjort och precis som du skriver, är det inte alla som skulle vågat göra samma sak, så det så!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Det är så tråkigt med sådana människor. Tyvärr verkar det finnas en hel hög av dem därute. Kanske borde de fokusera på något mer positivt i sina liv istället för att spy galla runt omkring sig. Ingen uppskattar ju det ändå.
    Och att de sedan inte vågar stå för sina åsikter utan väljer att vara anonyma är verkligen bedrövligt.

    Fortsätt att skriva om ditt liv i SA Lindah, för jag tycker att det är jätteintressant att läsa om hur det är där.

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  6. Anonyma missunsamma kommentarer är ju verkligen löjligt. Förmodligen människor som mår dåligt som har behov av att göra så.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!