06 juni 2010

Kastat och klart!

Idag har jag rivit ur skåp och hyllor för en riktigt genomgång och storstädning. En hel del saker har slängts och nu känns det skönt!
Ibland får jag panik över att vi börjar samla på oss en massa saker (läs; skräp) här... När vi flyttade hit tog det nästan knäcken på oss att packa ner vårat hus i Sverige. Det tog en eeeeevighet, och sen lite till!
Trots mycket hjälp av våra föräldrar så packade och städade vi in i det sista... ja, faktiskt till dagen innan planet lyfte! :/
Det var en riktig mardröm... Tänk själva; 275 kvm hus + 4 garage, innehas av två pers (me o Dave) som aldrig har kastat nått i hela sitt liv..!! Hemskt var det!!

Min stora skräck efter den upplevelsen är att vi ska samla på oss saker... Och vi anstränger oss till det yttersta för att inte ha en massa grejer... böcker ges bort efter de blivit lästa, tidningar kastas (nä, det var inte en självklarthet för oss tidigare), vi köper bara det vi behöver och trasiga prylar slängs (inte heller det hände förut...tro mej), kläder som inte använts på ett tag rensas bort... Och hittills så går det riktigt bra. =)
Nu för tiden får jag bara en mindre ångest-attack när jag tänker på allt vi har hemma i Sverige... kartonger i överflöd och en hel massa möbler... :/ Jag skulle kunna bo utomlands resten av livet enbart för att slippa ta tag i alla prylar... hahaha!

För att ni ska få ett "smakprov" på hur det kan se ut efter "flytten från helvetet", så lägger jag ut två bilder, på vad som är knappt hälften av våra prylar och kartonger.... Please; döm mej inte! ;)

Hmmm... undrar om sakerna kanske har förmultnat och försvunnit ännu??


Utöver de här kartongerna så har vi typ 30 st till... och ett rum till med möbler..!

/Lindah

2 kommentarer:

  1. Ha, ha! Jag undrar också vad som finns i kartongerna, som vi har magasinerat hemma i Sverige. Jag vet bara att dessa var fler än de vi tog med oss hit. Och vi har inte direkt någon brist på prylar här...

    SvaraRadera
  2. Hahaha... ja, visst är det sjukt vad med (onödiga!) prylar man har! Jag ryser av tanken på att vi måste gå igenom alla kartonger någon gång i framtiden... hemska tanke!!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!