11 juni 2010

Kick off konserten igår....

... får med nöd och näppe godkänt utav oss. Den var lite trist att "Regnbågs nationen" (som Sydafrika kallas för) valde att bara visa upp den musik som i största del kommer från de svarta folkgrupperna i landet... inga bra vita grupper från Sydafrika, och vi tycker det hade varit kul att se större variation på musiken från ett land där det faktiskt finns väldigt bra musik... både från svarta grupper och vita.

Ett annat stort minus var att SABC1 (kanalen här som det visades på) valde att lägga in en hel del reklamavbrott i ett live program.... Vilket gjorde att man missade en hel del. Konserten tog ju ingen hänsyn till när reklamen var... så mitt i ett uppträdande kunde det bli reklam. Mycket dåligt, och fruktansvärt irriterande!

Pinsamt dåliga var "Black Eyed Peas"... snälla låt oss hoppas det var deras sista framträdande då de väljer att sjunga live... det gick verkligen inte bra alls. Men publiken verkade dock gilla det ändå. =)

Ännu värre var en grupp som vi inte riktigt vet vart den kom ifrån, eller vilket land den tillhörde... hahaha... de kunde inte ens få publiken att tycka det var okej... och vi valde att spola det mesta av det framträdandet Jag tyckte faktiskt lite synd om dem... de var faktiskt bland det sämsta jag har hört!!

Mina höjdpunkter från konserten var när de framförde "Pata Pata", som blivit en av mina favvo låtar!! =) Även "Wavin´ flag" var riktigt bra, och den har jag haft "på hjärnan" i flera dagar nu... Dessutom tyckte jag att Alicia Keys gjorde ett väldigt bra framträdande! Shakira var oxå grym! Och hon gjorde den officiella VM-låten (Waka Waka -This Time for Africa) väldigt bra!

Så visst fanns det mycket som var sevärt... men oxå mycket som jag gärna hade varit utan.

/Lindah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!