19 juni 2010

Bröllopsyra!!


Idag har vi kollat klipp på nätet, från ringbyte, kungens överlämning, tal från igår, kyssen, osv, osv. Vi har även kollat en del live från SVT Play, som för en gång skull har låst upp sina klipp för oss som bor utomlands. Jag är royalist ut i fingespetsarna, och har alltid varit det, så detta är såååå kul för mej! Jag älskar att kolla klänningar, frisyrer osv. Vickans klänning gillade jag jättemycket, men frisyren var ingen höjdare... men med den där tiaran så fanns det ju inte så mycket att välja på... Buketten var därimot såååå fin!

Jag ääälskar att läsa om kungligheter... var sig det är svenska eller europeiska. Och jag tycker att det är suveränt att Sverige har monarki! =) Kungahuset gör ett kanonbra jobb att representera Sverige, tycker jag. Och jag har svårt att tro att det finns många svenskar som faktiskt skulle vilja byta sitt liv med Vickan. Ärligt alltså.

Därför tycker jag det är riktigt, riktigt tråkigt att höra på nyhetskanaler (bl.a CNN) att det startats en facebook-grupp (med typ 60.000 medlemmar) som heter "vägra betala Viktorias bröllop". Att sånt får ta plats i världsnyheterna, och ge dåliga vibbar åt Sverige och svenska folket är värdelöst.

Ärligt talat; är hon inte värd det här?

Hon har inget privatliv, kan inte röra sig fritt, har livvakter runt sig jämt, får inte rösta, kan inte festa som folk, granskas och följs av media jämt. Hon representera Sverige i tid och otid, reser världen runt för att göra reklam för Sverige och hålla goda kontakter uppe... Och skulle de ha fått välja tror jag inte att de hade valt ett bröllop med alla dessa gäster, tal och mediauppbåd. Så skulle hon då även betala kalaset själv, fast det är suverän reklam för Sverige!?

Nä, skärpning snål-svenskar! Bort med negativa facebook-grupper, lägg av med den svenska avundsjukan och se på monarkin positivt! Jag vet att svenskar verkar tro att hela världen vet vad som händer i Svedala, men faktum är att Sverige behöver reklam! Positiv reklam. Detta är välbehövt!

En president kommer dessutom inte bli billigare för folket... tro mej.

Grattis Vickan och Danne! Nu ska jag kolla lite mer på bröllopsyran! =) /Lindah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!