09 juni 2010

Regningt och kallt

Idag har det regnat till och från hela dagen, och det har varit grått och trist. Endast 20 grader har gjort att jag letade fram jeansen ur garderoben och en stickad kofta till det.

Hela dagen har jag varit runt i Durban på jakt efter presenter till Dave... han fyller år snart, och jag visste precis vad jag skulle köpa.... tills jag kom till butikerna. Plötsligt fick jag beslutsångest... var det verkligen så bra, det jag hade tänkt?? Och det enda jag absolut hade bestämt mej för att köpa, fanns inte att uppbringa i en endaste butik... och jag har nog varit in i runt minst 20 st olika för att leta och fråga..! *suck* Dessutom verkar inte en endaste människa jobba idag i Durban... vet inte vad som var på gång (tror inte det är nån Public Holiday idag...?) ... och eftersom det var dåligt väder så samlades alla på shopping-galleriorna runt om i stan = trångt, bökigt och allt tar extra lång tid.

Efter 4 timmar så är jag inte ens i närheten av att vara klar... så det blir till att ta nya tag imorrn!

En väldigt bra grej med dagen är att jag hittade marsipan!! Jippi!! Så ikväll eller imorgon blir det till att göra "dammsugare", och jag tror att Dave får en prinsesstårta på sin födelsedag i år! =)



/Lindah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!