18 juni 2010

Från sjuk till frisk...

Igår hade jag migrän nästan hela dagen och kvällen... riktigt drygt! Vet inte hur många tabletter av olika sorter jag petade i mej... -Många!
Men inte blev det speciellt mycket bättre av det... så jag testade även massage, stretcha nacken och tokvarm långdusch... oftast får jag så där ont i huvudet pga av att jag spänner mej i ryggen och nacken.
Till slut kändes det så pass ok, att jag orkade kolla på Frankrike-Mexico.... och till min stora glädje så vann Mexico! Jag gillar när lag som är tippade att förlora, sen går och vinner! Härligt!

Idag vaknade jag med halsont och fortfarande huvudvärk... =(
Trist!
Men jag drog ett par... ok; fyra stycken... alvedon och sen en kopp "Med Lemon". Ett pulver man blandar ut i varmt vatten och dricker... är suuuuperbra mot förkylnings-symptom! Så klart det är bra förresten; det verkar ju inte vara godkänt i Sverige, så då måste det vara "drag" i det! =)
Nu känner jag mej som ny! Och jag har städat hela huset, tvättat tre maskiner tvätt, busat med Pixie och läst igenom en drös med bloggar!

Dags att börja planera vad vi ska göra för mysigt ikväll! Spela tv-spel mot varann, kanske? =)Härligt med fredag!!

/Lindah

1 kommentar:

  1. Fy sjutton, migrän är ju verkligen ingen höjdare. Tur att det gav med sig och att det finns "medicin" som inte finns i Svedala som funkar. Du får köpa på dig ett litet lager innan ni drar från SA.

    Ha det gott.
    Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!