02 juni 2010

Nu är det vinter!

Nu är det officiellt vinter i Sydafrika. Vi ligger inne med 25 grader i skuggan och hela 42 grader i solen! Och det känns helt ok... för att vara vinter, alltså. Pappa tycker att vi har blivit lite (okej då; mycket!) klena, och folk i Sverige kan inte förstå hur vi kan tycka att det är lite kyligt!

Men det tycker vi... jag gick runt med strumpor och långärmad tröja över ett linne... tills jag kollade på termometern.

42 grader och jag glider runt i långärmat... det är inte okej för att vara svensk! Igår låg jag faktiskt och läste i solen ett tag (fullt påklädd, givetvis), och jag tror nog att jag ska gör detsamma idag... Snart kanske det inte är mer än 17-18 grader... så det gäller att passa på!

/Lindah

2 kommentarer:

  1. Hjälp! Vi har runt 20 grader och går i bikini ;)

    SvaraRadera
  2. Hahaha..! Ja, svenskar är GALNA!! =) Men jag var likadan när vi kom hit för snart två år sen... jag badade och solade i augusti... den enda i Durban, kan jag tillägga. Men man ändrar uppfattning fortare än vad man tror!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!