10 juni 2010

Strax invigningskonsert

Nu är det mindre än en halvtimme tills invigningskonserten av VM börjar! Och alla verkar ha påbörjat festandet redan tidigt idag... pubar och restauranger var nästan fullsatta runt 2-tiden. =) Och jag vet inte hur många som har frågat mej idag om jag är laddad inför VM-starten imorrn... hahaha... jag är nog den minst taggade i Durban... Nä, förresten; Dave är nog snäppet mindre intresserad än vad jag är. =)

Många grannar häromkring verkar ha fest... och många vuvuzelas ekar över området. Japp, det är ett ord som ni kommer lära er efter 1 månad med VM i eran tv, om ni inte redan har läst om det i tidningen förstås. Vuvuzela är en slags trumpet i plast, som är ca; 1 meter lång och säljs precis överallt! Det låter riktigt, riktigt högt... Nått säger mej att man kommer lessna ihjäl sig på det ljudet inom en vecka...

Ett annat ord som ni säkert har hört om är "Bafana Bafana", som är smeknamnet på Sydafrikas lag. Och det betyder ungefär "grabbarna".

Ok, det var allt för nu... Dags att bänka sig i soffan! Låt World Cup 2010 börja!

/Lindah

1 kommentar:

  1. Som jag har längtat, äntligen är dagen D här :-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!