08 juni 2010

Lugn tisdag

Även idag har det varit strålande väder och härlig värme i Durban.
Jag har passat på att sola idag oxå... tydligen ska det bli sämre väder imorgon, torsdag eller fredag. Alltså, enligt väderrapporten ska det regna onsdag, torsdag och fredag... den chansen är lika med noll... men jag gissar på att nån av dagarna säkert bli tråk-väder.
Så jag är väldigt svensk i sinnet just nu och "passar på" att njuta av det fina vädret! =)
Ni vet; när det blir sol i Sverige, så stannar allt av... alla slänger sig ut i solen, ingen vill vara inne en endast sekund. Så har jag varit de senaste dagarna! Jag har inte ens varit iväg och handlat mat... så antingen får jag ta mej iväg och göra det snart, eller så får vi äta typ tomater och morötter till middag.... det är ungefär det som finns i kylen.

Idag har jag även räddat en fågelunge från att bli uppäten av Pixie... 3 gånger. Fågelungen envisas med att lämna gömstället jag fixar åt den, och Pixie har varit helt inställd på fågelstek till middag... hon har inte gett upp letandet en sekund. Och som sagt; hon hittar på den gång på gång. Nu hoppas jag att fågelungen stannar där jag lagt den, att dens föräldrar hittar på den och att Pixie ger upp!

/Lindah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!