16 juni 2009

Upprättelse för Sydafrika...

Nu har jag lite dåligt samvete gentemot Sydafrika... med tanke på mitt inlägg tidigare i veckan om hur bra maten och godiset i Sverige är... hahaha. Det finns faktiskt väldigt mycket gott här också, som inte finns i Sverige, och som jag med största sannolikhet kommer längta ihjäl mej efter när man inte bor här längre. =)

Som tex; Skittles-godiset, snabbmatskedjan KFC, mumsiga siraper till pannkakorna, samoosas, pizzorna (som inte är hälften så feta som i Sverige), choklad av märket "Cadbury", färsk (solmogen) ananas, alla goda sydafrikanska viner som inte går att få tag på i Sverige...


...och det kommer också känns tungt att betala mer än 22 kr för en biobiljett, att behöva BETALA för avokado och papaya, att inte hitta gott vin för under 50 kr..! Och självklart att inte ha värme året om...


Annat som kommer bli saknat är; shoppingcentrumet Gateway, klädbutiken Mr.Price, vattenlandet uShaka, härliga Indiska Oceanen och givetvis den avslappnade stämningen som råder i Durban. =)


Så det är väl bara att inse att vart man än kommer bo i framtiden så finns det saker, mat och personer som man kommer sakna. Man kan ju tyvärr inte få allt!
That´s life!
Och man får njuta av det man har för tillfället, istället för att sakna det man inte har. =)

1 kommentar:

  1. ååå skittles! vill ha! har köpt varje gång jag varit iväg på kryssning nu i vår=) såå jäkla gott! borde bli lagliga i sverige tycker jag!
    kramar!!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!