29 juni 2009

Nästan så det vandrar isbjörnar på gatorna...


Igår var det verkligen vinter och kallt som tusan här! På kvällen så var det bara runt 14-15 grader ute... och jag satt i soffan med långbyxor, linne, långärmad tröja, strumpor, tofflor och dubbla filtar över mej... och FRÖS!
Det slutade med att jag tog en lååååång varmdusch för att få upp värmen... =)

Alla här sa till oss, när vi kom, att vi skulle vänja oss vid värmen och aklimatisera oss snabbare än vad vi trodde. Och visst; värmen och fukten vande jag mej snabbt vid. Men aldrig trodde jag väl att jag skulle bli så MESIG mot kyla!!
Svensk som man är så är man ju van vid isande vindar, bilar som fryser ihop, snöstormar, bildörrar som fryser fast och en massa minusgrader... Men på mindre än ett år, så har man gått och blivit "varmblodig" (läs; mesig)... Otroligt!

Jag undrar hur vi kommer klara oss i Sverige över julen...? Blir det till att hoppas på nollgradigt och slask? Kommer jag tillbringa all min tid inomhus framför ett element/brasa/i ett varmt bad? Kommer jag febrilt shoppa på mej yllelångkalsonger och överlevnadsdräkt??
Det får tiden utvisa.... =)

Tack och lov så är det lite varmare idag... men det är bara runt 23 grader i skuggan... och det känns faktiskt KALLT! Hahaha... jag sa ju det; MESIG!!

2 kommentarer:

  1. Stackare då... Här har vi haft en grym sommarvärme i över en vecka nu.. och det ska hålla i sig veckan ut som det ser ut.. =) Jag hoppas på längre för min semester börjar på fredag.. Jiiiippppiiii!!! Kramis Hanna

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får en toppen semester och att sommaren håller i sig! =) Som tur är har vädret blivit varmare igen..! Annars skulle jag ha övervägt en resa hem! Hahaha! =)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!