02 juni 2009

Nu är det officellt vinter här!

Idag har jag inte gjort sådär himla mycket... tog en joggingrunda mot kvällen... fixat budgeten... och på dan tvättade jag lite kläder, och sen la jag mej vid poolen några timmar. Himla härligt, trots att det är vinter här nu... fast det är ändå runt 27 grader i skuggan och 23 grader i havet. Sjysst vinter-väder! =) Om det ändå kunde vara sånna temperaturer i Sverige på vintern... eller på våren och hösten åtminstone! Eller i alla fall hela sommaren!!
Men jag har hört att i år ska det vara en kanonsommar i Sverige... men det kunde jag väl räkna ut för länge sen... jag menar; jag är ju inte hemma, så självklart kommer det bli en supervarm sommar! (Bitter? Jag? Kan jag väl aldrig tro..!) Men jag tycker det vore kul för alla er därhemma, om sommaren blev bra och varm (nä, jag är inte ironisk... jag menar faktiskt det). Det är ni värda efter vintern! =)

Det är inte förrens man är borta länge (och börjar vänja sig vid ett milt och skönt klimat) som man inser hur tuffa vi svenskar är... egentligen! Vi lever ju faktiskt med ett helt oacceptabelt klimat..! Visserligen ääääälskar vi att klaga på det himla vädret... men det är ju inte speciellt märkligt.... det är ju för hemskt!
Just nu sitter Dave och jag och tycker att det är lite små-ruggigt ute... det är ju bara 21 grader... och klockan är runt åtta. Samtidigt hoppas vi på en massa snö i December i Sverige, då vi kommer hem över julen. Men i mitt stilla sinne undrar jag om det är nu det där talesättet borde tas på allvar... ni vet: "Man ska vara försiktig med vad man önskar. Det kan gå i uppfyllelse".
Jag börjar inse att en riktig, svensk vinter, med snöstorm och minus 15 grader kanske inte är riktigt lika mysigt som man tror sig komma ihåg...
Minnet är bra, men kort!

1 kommentar:

  1. Era svin=) vi hade ju lyx i helgen med typ 28 grader... men kvickt som attan vart det 13 grader och regn igen=/ wwhhyyy??
    hoppas d blir en bra vinter iaf när ni kommer hem=)
    kramar

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!