12 juni 2009

Händelserik fredag kväll här på Thirlmere Place.

Anka bestämde sig nämligen för att hämta en hemlös kattunge (6 månader) från en veterinärklinik här i närheten.
När hon kom hem med den ville hon visa oss kissen... trots att hon sagt tidigare att den var ganska vild och skygg (vilket visade sig vara en grov underdrift! Elak, galen och vildsint passar bättre in...)...

Så hon kastade upp locket på buren (Anka är rätt högljud och stressig av sig... *stackars kisse*), och ut flög katten. Rakt upp i Ankas ansikte! Och där satt den fast med tänder och klor i Ankas ögon och läpp..! *aaajjjjjj*
När jag försökte hjälpa henne, så rev den mej och högg tänderna i min hand.
*Katt-jäkel!*

Så det var bara att åka till närmaste kvällsöppna apotek och kolla om jag behövde ta en stelkrampspruta... vilket de absolut tyckte att jag skulle.
Och tydligen är 19 år en alltför lång tid sen senaste sprutan... oooops! Men till mitt försvar så tänkte jag faktiskt ta en innan vi åkte hit, men den läkaren sa att jag skulle ta en om jag blev biten av nått...annars behövde jag inte, så det är inte jag som är oansvarig... den var den läkaren jag hade då! (Familjen Gustavsson vet nog vilken läkare vi pratar om... hahaha!)

Men jag har tydligen 48-72 timmar på mej att ta sprutan, så det får bli vårat uppdrag imorrn. Att hitta ett apotek med en sköterska som kan ge sprutan.
Kul.... not! =(
Dessutom gör det ont som f**..!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!