19 juni 2009

Trevlig Midsommar, Sverige!!


Idag är det Midsommarafton i Sverige... det firas såklart inte här, men vi tänkte grilla och göra potatissallad och ha ett eget litet midsommar-firande. =) Jag hade en vison för någon månad sen att kanske dra ihop ett gäng svenskar (finns en del här i Durban) och fira midsommar ihop... men det visade sig att tiden gick så himla fort, så jag varken hann eller orkade ta ta i det... Hahaha... så kan det gå. =)

Det här är faktiskt första midsommaren som jag inte är i Sverige... det är faktiskt den första HELA SOMMAREN som jag inte tillbringar i Sverige. För trots att jag har flängt över halva världen under några år "i min ungdom" (hahaha... ja, nu är jag så jäkla gammal så jag kan nog börja använda den frasen..), så har jag på något mystiskt vis alltid varit i Sverige under sommaren.
Utom i år då...
Fast än så länge har jag ingen saknad över att jag missar den svenska sommaren... för vad jag förstår så har det till största delen varit regn än så länge. Och här har vi haft till största delen sol än så länge. Så hittills är jag nöjd med att befinna mej här. =)
Det sämsta här är såklart att det blir mörkt vid halv sex... och man vet att det typ inte BLIR mörkt i Sverige just nu!
Men samtidigt; vad ska jag med ljusa kvällar till om det ändå regnar och är kallt?
Dessutom har jag lite svårt att greppa att det är sommar i Sverige... i mitt huvud har ni snö och isande kyla fortfarande... hahaha. =)

Men jag önskar er alla en trevlig Midsommar, och jag hoppas ni får sol och värme! Och till mamma som går på 9 veckors semester idag; Ha en superskön semester!! Våra dörrar är öppna om du lessnar på regnet! =)
Och tack mormor och Sture för det fina midsommar-vykortet! =)
Kramar till alla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!