21 juni 2009

Helgen

Midsommaraftonen kom och gick, och ärligt talat kändes det inte som midsommar. Trots potatissallad, grillning, jordgubbar och nubbe. Kanske för att vi hade sol och fint väder... det är man ju inte bortskämd med i Sverige direkt. =)
Men midsommar har alltid känts lite "överreklamerat" tycker jag, så jag lider inte av att vi missade det.

Lördagen tillbringades på shoppingcentrum (i alla fall den halva av dagen som vi var vakna... hahaha... vi sov sjukt länge!)... jag köpte bl.a boken "New Moon". Jag har nästan läst ut "Twilight" ("Om jag kunde drömma", på svenska), och den var såååå bra! Jag är inget fans av vampyr-historier (trots att jag älskar skräckisar), men den här boken var väldigt bra!! =) Och "New Moon", är uppföljaren på "Twilight"... ser verkligen fram emot att börja läsa den!
På kvällen kom Gaby hit (svensk från Dave´s skola) och grillade här med oss. Det var väldigt trevligt! =)

Idag blir det antingen stranden eller poolen. Vi har inte riktigt bestämt oss ännu. Kanske poolen, för vi känner oss lite lata och orkar inte ta oss någonstans. Är rätt skönt att ha kylskåpet nära sig... hahaha... =)
Dessutom har jag sovit så himla dåligt i natt. Dave har vänt och vridit på sig hela natten, och Pixie har legat PÅ mej och spunnit halva natten... så jag har haft otroligt svårt att sova. *suck* Men jag kan ju så klart slumra lite i solstolen under dagen istället. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!