28 juni 2009

Twilight


I fredags hyrde vi "Twilight"... Jag har ju nyligen läst boken, och tyckte den var såååå bra! Så nu var det alltså dags för filmen.

Men vad besviken jag blev!!

Visserligen förstod jag att filmen skulle vara sämre än boken, och att vissa saker skulle inte finnas med/bli nedkortade.

Men jag tycker att de hade ändrat alldeles för mycket i filmen, och många bra detaljer var inte med. I boken så KÄNNER man verkligen den speciella kontakten mellan "Bella" och "Edward"... och det är en riktigt bra kärlekshistoria á la "Romeo och Julia"-typ.

Men i filmen missar man så himla mycket av KÄNSLAN.... Trist, tycker jag. Och eftersom jag har läst boken, men inte Dave så missade han en hel del som jag redan visste. (Han tyckte dock att filmen var bra).
Ett stort plus i boken är såklart att man får veta vad de tänker... och de tänker rätt mycket, och sånt som gör att man dras med i boken på ett helt annat sätt än i filmen.

Men, men... det var lite väntat. Fast jag hade hoppats att filmen skulle vara en aaaaaningen bättre än vad den visade sig vara.
Jag får njuta av boken "New Moon" nu istället. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!