12 juni 2009

Härlig, svensk mat!

Igår satt vi och pratade om mat och vad man saknar från Sverige (förutom våra familjer och vänner, såklart...)... Det finns en hel del "svenskt" som man skulle kunna betala en bra slant för att få hit... typ; stekt isterband med stuvad potatis och rödbetor..! Ååååå, vad vi blev akut sugna på det igår kväll!! Att sen ingen av oss har ätit det på de senaste 5 åren typ, det hör inte hit... igår hade jag gett mycket för en sån portion! Hahaha!

Annat som jag saknar är filmjölk, nyponsoppa, varma koppen (det finns här, och är "Knorr"... men nått fel har det blivit i tillverkningen, för det varken smakar gott eller ser gott ut..! *besviken*), pärlsocker, vaniljsocker, dill o gräslök chips, jordnötsringar, KARAMELLKUNGEN-GODIS....! Och jag vill ha NORMAL mjölk..! Jag har inte druckit ett glas mjölk sen vi kom hit... mjölken här smakar blääää...



Ja, det finns en hel del mumsigt i Sverige... Mer goda, svenska saker vi saknar är; tunnbröd, hönökaka, polarbröd, blodpudding, ostbågar som inte smakar plast, normal saft, normal sylt, béarnaisesås (fast nu har vi pulver som fungerar utmärkt!), krämer... ja, ni förstår vart jag vill komma. "-Borta bra, men svensk mat är bäst... typ"! Hahaha! =)


Tack och lov har vi ett ständigt lager av kaviar, messmör och just nu har vi även lyxen att ha skinkost!! (Livet är bra härligt! Hahaha!)
Det är lustigt vad man prioriterar nuförtiden och vad man blir glad (t.o.m överlycklig) av... hahaha! MAT!! =)
Så alla ni som tyckte mitt förra inlägg var lite elakt och småsint... köp en stor påse karamellkungen och se det som en hämnd! =)

2 kommentarer:

  1. Åh jag förstår er...man blir säkert supersugen bara för att ni vet att ni inte kan äta det=/ Men undra om man kanske ska försöka få i sig lite jordnötsringar ikväll...mmooohhaaa=) vart så sugen när du skrev det..o lite salt kanske e bra nu när man legat deckad=)
    vi får skicka med lite smått o gott med mams o paps=)
    kramar!

    SvaraRadera
  2. Åååååå... jordnötsringar!!!! =D Vill haaaa!!!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!