20 juli 2009

Vad jag har hunnit med mycket idag... =)

Idag har jag hunnit med en hel del... med mina mått mätt, alltså. Jag städade hela huset (ok, det är inte speciellt stort, men jäklar vad dammigt det blir när man har fönster och dörrar öppna jämt..!), och sovrummet fick en REJÄL storstädning... jag t.o.m putsade fönsterna där. =) Sen tog vi en långpromenad... Dave behövde en paus från sitt pluggande, och jag älskar att gå och glo på folks fina hus... =) Efter det tränade jag och sen åkte jag och handlade mat. (Vilket tog en evighet eftersom jag var där så pass sent så folk hade slutat sina jobb, och det var trångt värre i butiken...)

Och just ja, jag köpte ett nytt batteri till min ena klocka... men den funkar ändå inte. Mysko. Undrar om den kan ha gått sönder bara "sådär" utan anledning..? Jag vet inte hur många klockar jag äger... typ 20-25 st kanske... Anledningen till det (förutom att jag har klockor som smycken) är att jag hittar aldrig batterier till mina klockor när de stannat... Så jag brukar köpa ny klocka när batteriet stannar på den jag har. Så när vi skulle flytta hit tog jag med mej de två klockor jag hade som batteriet fortfarande funkade på... och nu har båda de stannat..! Så nu har jag bara en klocka.... en som jag har köpt här... och den funkar tack och lov fortfarande. Men det känns som det här med klockor och batterier inte riktigt är min "grej"... Nu hittade jag ju ett batteri, men klock-j*keln funkar ju ändå inte!!
Dags att köpa en ny i helgen kanske? En sportig variant skulle jag behöva...

Tidigare ikväll råkade jag klämma Pixie's tass i en låda, ganska så ordentligt... så efter det har jag sjukt dåligt samvete och försöker muta henne med godis och skinka, så att hon ska förlåta mej. Nu tror jag att hon äntligen har gjort det, för hon har krypit upp i mitt knä nu, och sover så sött... =)
Mitt lilla hjärta...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!