13 juli 2009

Träningsdags!

Det var meningen att vi skulle sova ut idag... eller det var i alla fall min tanke. Jag har blivit så otroligt bortskämd med att sova länge på morgonen... så jag tycker att det var RIKTIGT tidigt att kliva upp redan vid 7-tiden två dagar i rad under helgen. Hahaha! Men nu är det så att vi har en liten bebis att ta hänsyn till... och lilla Pixan tyckte inte alls att vi behövde sova...
Först väckte hon mej runt 3-tiden på natten... jag vet inte vad hon sysslade med, men hon gjorde konstiga ljud som jag vaknade av... (på morgonen hittade Dave en halväten kackerlacka, så det var väl den hon busat med...), så jag gick upp och gav henne mat. Sen kom hon strax före 6 i morse och ville krypa ner under täcket och mysa... vilket väl hade gått bra, om det inte är så att hon spinner som en galning och man kan omöjligt sova..! Så efter en stund gick jag upp och släppte ut henne... Jag försökte "vänta ut" Dave, med förhoppning om att han skulle släppa ut henne... men icke.
Men sen fick vi sova i fred till nio-tiden. Härligt! =)
 
På eftermiddagen idag insåg jag att jag måste "ta i med hårdhandskarna" om jag ska komma i form nån gång... *suck* Så jag skrev ut lite tränings-scheman och sånt, och satte igång. (Jag älskar att ha ett schema eller så, så att jag kan fylla i och följa det jag gör...hahaha)
Efter mitt träningspass så insåg jag att jag stretchar typ längre tid än jag tränade... *asgarv* Det kan bara betyda en av två saker; antingen så är jag gammal som tusan, eller så är jag grymt otränad!
Vet inte vilket som är värst... men av två onda ting väljer jag nog att hellre tro att jag är grymt otränad.... det kan jag i alla fall göra nått åt..!
Fortsättning lär följa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!