29 juli 2009

Härlig dag!!

Idag hade jag en otrolig lust att baka... Jag satt och sökte recept på nätet (www.recept.nu), och jag bara äääälskar Leila och hennes recept! Gillar att de är lite amerikanska och det är härligt att baka en massa onyttiga godsaker. =)
Tyvärr är och har Dave varit på vift och med honom bilen... och jag hade inga ingredienser hemma till att baka... =(

Visserligen skulle jag ha kunnat gå ner till "Checkers" och "Woolworth" och handla, men de har inte så bra bak-ingredienser där tycker jag. Och jag misstänkte att jag inte skulle orka gå i den lååååånga uppförsbacken tillbaka hem, full-lastad med kassar... Det är även varmare idag än på flera veckor. Så jag skulle väl ha dött av värmeslag efter halva backen...

Så jag bestämde mej för att vänta tills han kommer hem med bilen istället. Så det slutade med att jag slängde mig i en solstol en stund... det var ett tag sen jag solade nu. Och brännan börjar så smått att blekna... Men nu är jag tillbaka inne. Solen var starkare än vad jag trodde... så mina spf 30 i ansiktet kändes inte tillräckligt. Så 2 timmar i solen får vara mer än tillräckligt för idag.
Jag känner mej även en aning uttorkad oxå... blir till att dricka nån liter vatten om jag ska undvika huvudvärk...
Men vilken härlig dag det är här idag!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!