31 juli 2009

Fredag!

Vi skulle ut och flyga idag... så vi var uppe i skaplig tid i morse (ovanligt för mej nuförtiden....), och sen ner till flygplatsen. Vi fick höra att det var himla disigt, och oerhört dålig sikt. Så Dave la om våran färdplan... för egentligen skulle vi flyga inåt i landet, men då hade vi inte sett ett dugg. Så Dave bestämde att vi skulle flyga "coast vise" (längs med kusten, för er som inte förstod det... hihi).
Men väl vid planet, så mötte vi en klasskompis till Dave som precis hade landat. Han avrådde oss från att flyga. Han hade inte sett ett dugg, och tyckte det var väldigt obehagligt och lite väl farligt, i och med att du inte kan se andra plan...
Så Dave tog beslutet att vi skulle ställa in flygningen. Trist... men hellre det än att vi skulle ha krockat med nått plan i luften...
Så vi får se hur vädret blir imorrn... om det blir nån flygning för oss då eller inte.
 
Istället tog vi en sväng till Gateway... Men ingen av oss var speciellt shoppingsugna (kors i taket)... så jag hittade bara en bikini (japp, en till... man behöver många bikini, det väl alla?). Sen handlade vi lite mat oxå. Och jag hittade, till min stora lycka; Nacho-chips!! RIKTIGA nachochips..! Inga mesiga, fejkade varianter, som jag har ätit det senaste året. Åååååå, vad glad jag blev! Lyckan la sig dock en aning när jag spanade in priset... 60 spänn för en påse chips..!! What the F***!!

Men, men... jag ville verkligen ha en RIKTIG nacho-tallrik ikväll, så vi köpte dem... och hjälp vad VÄRT det var!!!
Lite jobbigt att veta att man kan köpa en större påse på typ "Willys" för en tia... men det var liksom inte tillfälle att vara snål. =)
Annat smaskigt som vi hittade, och som jag bara var tvungen att ta kort på var; kycklingfötter!! Med KLOR på!!! Hahahaha... sååå vidrigt!! VEM KÖPER DETTA???
 
Ja, ja... nu sitter jag med en härlig fredags-drink och funderar på att försöka få tag i min kära vän, Hanna, för en skvallerstund på skype! Skål och trevlig helg!! (Och för övrig är det min första drink denna vecka, vilket gör att jag har, enligt rådande måttstock för vad som är normalt att dricka... ca; 20 drinkar till att svepa i mej innan jag har fyllt min veckokvot... hahahaha)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!