09 juli 2009

Sol o varmt!


Idag är det sommarvärme (ok, nästan i af... sommarvärme om vi varit i Sverige)... 26 grader i skuggan och klarblå himmel. Härligt! Ska lägga mej och läsa i solen, och bara ta det lungt. Få se om jag åker och handlar mat lite senare, eller om jag väntar med det tills imorrn.
Nu har det även börjat bli ljusare lite längre på kvällen, så man märker att våren faktiskt är på väg nu. Måste säga att det här har helt klart varit den lindrigaste vintern i mitt liv! =) Och snart är den över... innan man ens märkt att den har börjat.

Jag trodde att jag skulle sakna årstiderna i Sverige, men det har jag faktiskt inte gjort. Även om årstiderna här går mera i varandra, så är det ändå ganska stora skillnader mellan sommar, vår, höst och vinter. Och man märker helt klart skillnader i natur, väder och vind.
Nä, nu ska jag kasta mej ut i solen, med min braiga bok! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!