07 juli 2009

Lagom är bäst..?

Jag har hört att regnet har invaderat Sverige... och i och med det så klagar alla såklart på det "jäkla vädret". Det är lite lustigt att svenskar ALDRIG blir nöjda..! Först klagade alla på att det var regn och kallt... sen kom sommaren och värmen. Men tro inte att det var frid och fröjd då... nix, då var det alldeles för VARMT!
Och nu när det regnar igen, så är ju inte det heller bra. Vad är det optimala vädret, egentligen? Vad vill svenskar ha? Är det bara ett "spel"... svenskar gillar helt enkelt att klaga... eller?

Jag gissar att det ska var LAGOM...! Lagom varmt, lagom med blåst, lagom med regn... helt enkelt LAGOM är PERFEKT i Sverige!
Ni vet ordspråket; "Lagom är bäst"..? Vem kom på det egentligen? Vad är lagom??
Tycker nån verkligen att det skulle vara roligare att vinna "lagom" med pengar, hellre än tonvis med pengar? Finns det dem som vill ha ett "lagom" fint hus, hellre än ett toklyxig villa? Vill nån ha en "lagom" fin bil, hellre än en vräkig Lexus? Vem önskar sig ett "lagom" bra betalt jobb, som är "lagom" kul..? Vill man även ha "lagom" uppfostrade barn, åka på "lagom" spännande resor och ha "lagom" trevliga vänner... och äta "lagom" god mat..?

Jag tror inte jag passar in i Sverige i så fall...
Nix... för jag vill inte ha NÅTT som är lagom.... jag vill ha ett snordyrt, lyxigt palats att bo i, med ett par vräkiga lyxbilar, jag vill ha pengar i överflöd och jag vill göra extrema resor hela tiden till EXTREMT spännande länder! Jag vill ha kvar mina jätteroliga vänner, och jag vill ha barn som är som små änglar med lite av djävulen i sig när det behövs. =) Jag vill bara äta himelskt god mat och ha ett superkul jobb där jag tjänar sjukt mycket pengar...
DET är vad jag kallar framtidsplaner! Right?
För alla vet väl att "siktar man högt så kommer man halvvägs, siktar man halvvägs så kommer man ingenstans".
"Lagom är bäst"... skulle inte tro det!

2 kommentarer:

  1. Oj, du har så rätt! Varför nöja sig? Jag har fått ett nytt jobb nu, men på måndag får jag veta om jag fått två! Varför nöja sig med ett?! ;) kram/Marie

    SvaraRadera
  2. Grattis till nya jobbet!! =) Vad nyfiken jag blev vilket du fick! (So far...)
    Måste maila dej...!
    Kraaaam!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!