23 juli 2009

Isande kyla....

På förmiddagen har det blåst storm här, och våran stackars "gardenboy" (trädgårds-"mästare") har gått fullt påbylsad med tjock jacka, mössa och vantar... hahaha... som om det skulle vara 5 grader kallt, typ.
Sanningen är att det faktiskt är hela 20 grader här idag... men det är mulet och det blåser fortfarande ganska mycket till och från. Så i vår värld är det svinkallt och nästan omänskligt att vara ute!
Ingen kul dag alls alltså. Men det känns lite mysigt med sånt väder ändå. Man kan passa på att tända ljus och göra det lite "vinter"-mysigt. =)
Det är ju inte så ofta vi har sånt här väder här, så de få gånger det är det så gör det inget.
Så idag har jag städat lite... jag vet att jag skriver det rätt ofta. men när man bor på så liten yta som vi gör, så blir det smutsigt och stökigt HELA tiden! *suck* Faktum är att jag städade mer sällan när vi bodde i Sverige och hade över 5 gånger så stort som vi bor nu...

Senare idag tänkte jag ta och baka, tror jag. Det är en perfekt dag för sånt! Kanske en kladdkaka... eller en äppelkaka... och kanske även bullar eller nått sånt.
Visserligen har jag som ett mål att komma i form någon gång inom närmaste framtiden... men snart är det ju helg... då måsta man få unna sig lite gott! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!