28 juli 2009

Kontrollbehov??

Jag vet inte vad det är för fel på mej... men jag äääälskar att planera! Planera och göra upp budget och packlistor... ja, alla former av listor uppskattas av mej. =) Just nu är det listor inför Sverige-resan i December som upptar min tid... japp, det gäller att vara ute i god tid, så att inget glöms bort. Hahaha! Kanske helt enkelt har lite kontrollbehov, som smyger sig upp lite då och då, och måste få utlopp??
 
Den roligaste, och absolut viktigaste listan, är den med vilken MAT vi ska köpa och ta med oss tillbaka hit! Den listan växer och växer... lite lavinartat faktiskt... =)
Först skrev jag ner allt vi saknar som ligger nära till hands att komma ihåg; typ olika godis, tunnbröd, kaviar, räkost, béarnaisesåspulver, ostbågar och sånt.
Sen blev det en hel del saker som liksom "dyker upp" lite då och då, när vi pratar om mat (vilket vi gör sjukligt ofta...)... som tex rostad lök, thé, MAX-dressing, chips-dip-pulver, Fun Light saft och Delicato-bollar.
Och nu har det gått så långt så jag blir sjukt sugen på olika saker som jag läser att andra ska äta (jag läser en hel del bloggar från Sverige)... och då utökas listan ytterligare. Med tex. skogaholmslimpa, leverpastej, falukorv... Ja, ni ser ju vart det här är på väg... mot EXTREM övervikt i baggaget tillbaka hit!
 
Och eftersom mina listor är utformade till perfektion, så har jag även gjort en budget över vad all mat kommer kosta, och även vad varje pryl väger... hahaha... Fanatiskt? Inget bättre för sig? Knäpp i huvudet? Jodå... det stämmer nog alla tre. =)
Problemet nu, är att som det ser ut i dagsläget så kommer vi BARA ha mat i våra väskor, plus stå med x-antal kilo i övervikt... Och då har jag ändå räknat med att vi ska köpa det mesta av godiset på taxfree, EFTER incheckningen (då kilona inte kommer vägas in)...
Hahaha... vilka problem man har!
Som sagt; jag vet inte vad det är för fel på mej...

2 kommentarer:

  1. Hallå tjejen.
    jag hoppas allt är bra med er!?
    Hi, det är så skoj att få läsa och följa hur ni har det. Jonathan brukar prata om er ibland, om Davids cyklar och om katterna. Måste bara berätta, vi ska få en till liten kisse snart. Pepsi har blivit mormor *stolt* Det har kommit 2st kolsvarta, långhåriga bebisar och vi ska få en =) Jonathan har döpt henne till Bella så det blir nog så gissar jag. Ska försöka lägga ut lite bilder på min blogg sen när vi får hem henne så får ni se.
    Hörde att ni hyrt ut huset till oktober, kommer ni nånsin komma tillbaka?? Vi saknar er! Sköt om er, hälsa David.
    Kram Jessica och Krille
    linjez.blogg.se

    SvaraRadera
  2. hihi! od värsta e nog att ni kommer komma på ännu mer saker när ni väl e hemma som ni vill ta med=) mams o paps får ta med lite i september=)
    kramar

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!