16 december 2010

Taskigt väder!

Vädret i Durban är riktigt, riktigt dåligt just nu... tydligen var det likadant i december förra året... men då var vi i Sverige, så vi kan varken bekräfta eller dementera det ryktet.
I alla fall så är det gråmulet och regn nästan varje dag... tror det är fjärde dagen i rad vi har detta deprimerande väder. Men hör och häpna; jag njuter av det! Jag vaknar, kikar ut bakom gardinen och njuuuuter av att se att det regnar... vräker ner till och med... desto värre, desto bättre!

Nu vet jag att ni läsare undrar vad det är för fel på mej... är jag; sjuk/knäpp/lögnaktig??
Nix, jag tar bara tillfället i akt och skaffar mej lite extra julkänslor! Enda dagarna jag har RIKTIGA julkänslor är när det är dåligt väder... och med en dryg vecka kvar till jul så tar jag tacksamt emot en massa regn och rusk! (Okej, det är fortfarande rätt varmt... men man kan inte få allt!)

Det har ännu inte gått så långt så att jag är avundsjuk på all snö som är i Sverige just nu... men ge mej några dagar till så kommer jag säkerligen sakna även SNÖN... inte bara svensk julmat, julmust och familj o vänner. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!