17 december 2010

Dag # 16 Min drömresa

Min drömresa... vilket ämne att skriva om. Passar mej som handen i handsken, eftersom att resa kan mest liknas vid min hobby. =)

Men för att inte svamla på i typ två sidor, så får jag välja några utav min drömresor. Eller snarare drömresemål. Alla resor vi gör kan räknas in i kategorin drömresa. =)

Kortfattat kan jag väl säga att jag vill se hela världen... alla länder, alla sevärdigheter... överallt!

Men jag har alltid haft ett gott öga till Mexico, och speciellt ön; Cozumel. Ett amerikanskt/mexikanskt par (som jag hyrde ett rum utav i Los Angeles en period 2001) äger tomt på den ön, och jag väntar med spänning på att de ska bygga ett hus där. Jag är duktig på att hålla kontakten med folk... och jag kommer gärna och hälsar på då huset är klart! ;)

Cozumel... härligt värre!

Sen måste jag erkänna att jag är bra sugen på Kina också... Vem vill inte trava på kinesiska muren liksom?? =)

Andra länder som lockar enormt är; Tanzania (jag äääälskar ju safari!) och tillhörande öarna; Zanzibar. Sen skulle jag även väldigt gärna åka till Nya Zeeland, Borneo och Hawaii.

Men det som jag allra helst skulle vilja åka till (just nu i a.f) är Cook Island. Så vet ni inte vad ni ska köpa till mej i julklapp; boka en biljett åt mej dit. Jag kommer vara för evigt tacksam! ;)









Cook Islands... -Ja, tack!

1 kommentar:

  1. Jag vill oxå åka precis överallt... jämt ;)
    Nu har jag faktiskt varit på Kinesiska muren (två gånger), i Tanzania, på Zanzibar och på Nya Zeeland... Rekommenderar verkligen (extra mycket) Zanzibar och Nya Zeeland!
    Några drömdestinationer nu: Japan, Peru (Macchu Pichu), Uzbekistan (Samarkand), Namibia, Mocambique... till exempel.
    Men nu närmast blir det: Marocko och Ungern ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!